Förbokade Skipass; Så hämtar du ut dina Skipass i Skipass-automaterna

Förbokade Skipass (skiddagar) och KeyCard (kort) hämtar ni ut i en av våra Skipass-automater. Vi har placerat automaterna utomhus på Kläppentorget och vid Hotell Kurbits. Automaterna är tillgängliga 24H om dygnet.

Sju dagar innan ankomst erhåller ni en QR-kod via mail (den mailadress som ni angav vid bokningstillfället). Ni scannar QR-koden i automaten och per automatik kommer era förbokade kort matas ut.

Har ni laddat ett befintliga KeyCard kommer dessa att aktiveras vid liften.
Kläppen Ski Resort

Kommentarer

  • Hej,
    Vid bokning av boende under v.8 har det inkluderats två SkiPass i hyran för boendet. Levereras dessa pass per automatik med nya KeyCards eller kan/bör befintliga kort användas. Om det senare, hur löses det?
  • Hej Susanne,
    och tack för en riktigt bra fråga! Det gläder oss att ni planerar att besöka oss vecka 8!

    Om ni har befintliga KeyCard kan vi koppla Skipass-laddningen på dem. Det du behöver göra i det fallet är att informera vår bokningsavdelning om KeyCard-numret på baksidan av kortet. Bokningen når du via 0280-96200 alt. bokning@klappen.se
    När du laddar ett befintligt KeyCard kommer det att aktiveras direkt vid liften (du behöver inte besöka automat eller reception).

    Om du inte har befintliga KeyCard hämtar du ut din inkluderade Skipass i en av våra Skipass-automater. KeyCard kommer att ingå, så det är inget som du behöver lägga till i bokningen. Skipass-automaterna finner du vid Kläppentorget eller Hotell Kurbits.

    Önskar dig en fortsatt trevlig vecka,
    Vänligen//
    Kläppen Ski Resort
  • Hej,
    De liftkort som ingår i stughyran (i vårt fall 4 dagars kort), kan de aktiveras vilken dag som helst? Dvs vi väljer själva om de ska gälla söndag-onsdag eller måndag-torsdag.
    Patrik
  • Hej Patrik!
    Tack för din fråga.

    Det stämmer att korten aktiveras första gången du går igenom liften, och att de alltså gäller 4 dagar oavsett vilken dag ni börjar åka

    Önskar dig en fin vistelse hos oss!
    MVH
    Emma
    Kläppen Ski Resort