Till senaste kommentaren

Kan jag avboka förbokad utrustning och Skipass och få pengarna tillbaka?

Hej. Om vi bokar Utrustning och skipas innan den 15 nov. Vad händer om Corona restriktionerna ändras och man rekommenderas att inte åka iväg på skid semester? Får man pengarna tillbaka då?
Obs, gäller både skipass och utrustning.

Kommentarer

  • Hej Marie,
    och tack för en riktigt bra fråga. Det gläder oss att ni planerat att besöka oss i vinter!

    När det kommer till bokad och betald utrustning och Skipass har du möjlighet att avboka och få pengarna tillbaka fram till och med dagen före första giltighetsdagen.
    För mer information om våra bokningsregler, vänligen besök klappen.se

    Skipass och skidhyra bokar du enkelt på klappe.se

    Utkörning
    För att undvika folksamling i vår sportshop/hyra rekommenderar vi alla att boka utkörning. Vid bokad utkörning kommer er skidutrustning plockas ihop av vår uthyrningspersonal och levereras till stugan/lägenheten/skidförrådet senast klockan 18:00 på ankomstdagen. Skulle något kännas fel skidar ni enkelt ner till Välkomstcentret dagen efter för justering/byte av utrustning.

    Just nu kan du boka utkörning till hela sällskapet för 99 SEK (ord. pris 199).
    Mer information om utkörning hittar du på klappen.se

    Förbokade Skipass
    När det är dags att boka/ladda Skipass rekommenderar vi er att återanvända redan befintliga KeyCard.
    Det smidiga med att återanvända KeyCard är att ni inte behöver besöka reception/butik eller en Skipass-automat. När ett befintligt plastkort laddas kommer kortet att aktivera sig själv när ni går igenom första vändkorset.

    Om ni inte har KeyCard sedan tidigare kan ni köpa till det på vår onlinebokning. Era förproducerade Skipass hämtas sedan ut ur en av våra Skipass-automater (ni knappar då in ert bokningsnummer, ex: AA1234). Vi har placerat automaterna utomhus på Välkomstcentret och Hotell Kurbits och de är tillgängliga 24H om dygnet. Vår förhoppning är att det ska bli smidigare för dig som gäst, men också säkrare då vi vill undvika folksamling i våra receptioner och butiker.


    Hoppas att du nu känner dig trygg att boka Skipass och skidhyra!
    Vänligen//
    Bella Beiron
  • Hej Marie

    Vi ska åka till Dalarna 11-12 mars och tänkte boka utrustning och skipass över nätet och betala redan nu. Boende har vi på annan ort så det är inte bokat via er.

    Jag har läst ovan men är inte helt säker på vad som gäller. Kan vi avboka skidhyra och skipass till dagen innan om vi tex skulle bli sjuka och inte kan åka? Eller måste man ha avbeställningsskydd?
    Vi vill inte riskera att förlora alla pengar för skipass och skidhyra men vill inte heller riskera att det inte finns utrustning när vi kommer.

    Häslningar Tina
    Tina Andersson
  • Hej Tina,
    och tack för att du hör av dig. Det gläder oss att du planerar att skida i vår anläggning!

    Skidhyra och Skipass kan avbokas med full återbetalning fram till dagen innan ankomst, varav ni inte behöver om - och avbokningsskydd eller sjukintyg.
    Skulle ni skada er/bli sjuka under vistelsen behöver ni lämna in ett sjukintyg för att få resterande dagar återbetalda.

    Tveka inte att höra av dig på nytt om du skulle ha fler frågor!
    Önskar dig en fortsatt trevlig vecka,
    Allt gott//
    Bella Beiron

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.