Får man kör fyrhjuling med band på era skoter leder?

Vi är sugna på att boka stuga uppe hos er, men då sambon är sugen på att ta med fyrhjulingen undrar vi om man möjligtvis får kör med den uppe på fjället eller skoterlederna?

Kommentarer

  • Hej Lisa,
    och tack för att du hör av dig. Det gläder oss att du vistas på anläggningen!

    På grund av den hårda belastning som blir på lederna i kommunen under vinterhalvåret har Sälens snöskoterklubb satt upp regeln att endast snöskotrar får köra på skoterlederna.
    Fyrhjulingar med band sliter för hårt, vilket leder riskerat att stänga i förtid.
    Har du fler funderingar gällande leder eller skoterrelaterade frågor rekommenderar jag dig att kontakta Sälens snöskoterklubb på info@salenskoter.se

    Du kan även läsa mer på Sälens snöskoterklubb´s hemsida; www.salenskoter.se

    Önskar dig en fortsatt trevlig vecka och helg,
    Vänligen//
    Kläppen Ski Resort