Om jag har symtom på Covid-19 skriver ni att jag behöver intyg. Hur får jag det på bästa sätt?

HejJag har en fråga angående avbokning nu under pandemin.Ni skriver på er sida att man ska stanna hemma om man har symptom på covid-19. Ni skriver också i avbokningsreglerna att man måste lämna in läkarintyg om man ska få pengar tillbaka för boendet om det är färre än 60 dagar kvar innan ankomst. Vilken vårdcentral vill ta emot någon i familjen med förkylningssymtom för att skriva ett intyg ??Vad gäller här?

Kommentarer

  • Hej Ellen,
    och tack för en bra fråga!
    Vid symtom rekommenderar vi samtliga att kontakta sjukvården per telefon. Det finns även digitala tjänster.

    På Folkhälsomyndigheten hemsida står det:
    Känner du dig sjuk och har symtom för covid-19 eller vill veta om du haft infektionen kan du läsa mer på 1177.se/covid19-prov för att ta reda på hur det är ordnat med testningen där du bor.

    Intyget från t.ex. Iäkare, myndighet, arbetsgivare eller skyddsbolag kan lämnas in till oss 14 dagar från avbokningsdagen.
    För mer information om våra bokningsregler, vänligen besök www.klappen.se

    Hoppas att detta besvarar dina funderingar.
    Önskar dig en fortsatt trevlig helg,
    Vänligen//
    Bella Beiron
    Kläppen Ski Resort