Vilken åldersgräns är det för stugbokning?

Vi är 2 18åringar och 2 17åringar som vill boka en stuga men eftersom åldersgränsen på bokning är 20 år undrar jag om någon av våra föräldrar kan boka och vi kan bo där? (utan att dom följer med)

Kommentarer

  • Hej Theo,
    Tack för att du hör av dig.

    Ja så länge personen som bokar är över 20 år så går det bra. Den personen står som ansvarig över att allting sköts i stugan. Så länge de är med på detta så är det inga problem. 😀

    Varmt välkomna till Kläppen Ski Resort
    Kläppens bokningsavdelning
  • Så den som bokar stugan behöver nödvändigtvis inte vara den som sedan hämtar ut nyckeln och checkar in. Så en 18 åring kan hämta ut nyckeln om en förälder bokat?
  • Hej Eskil
    Tack för din fråga.
    Det stämmer, det är den som står på bokningen som ansvarar för bokningen men behöver inte vara här själv.

    Med vänliga hälsningar Linda
    Kläppens bokningsavdelning
  • Det är ju åldersgräns på att boka en stuga, men ifall ens föräldrar bokar en stuga, kan då fyra 16-åringar bo där själva alltså utan att föräldern som bokat följer med?
  • Hej Thyra,

    Det stämmer. För att boka boende behöver man vara minst 20 år fyllda. Personen som bokar är ansvarig för bokningen men behöver inte vara på plats i Kläppen under vistelsen.

    Hälsningar,
    Ebba
    Kläppen Ski Resort