Aktiviteter på Kläppen under sommarsäsongen

Varmt välkommen till Kläppen i sommar!
Kläppen må vara en fantastisk plats på vintern, men vi kan berätta att vårt berg är minst lika fantastiskt på sommaren. Har du inte upplevt Dalarna och Sälen på sommaren är Kläppen en plats värd att besöka!
Kom och njut av den friska fjälluften, den lugna atmosfären kring Västdalsälven och den både vackra och utmanande fjällvandringen!

Under sommaren kan du likt vintern boka en stuga, lägenhet, ett rum på lägenhetshotellet Kurbits eller en campingplats för husvagn, husbil eller tält!
Du kan även boka våra två mindre campingstugor som ligger nära Västerdalsälven.

På Kläppens camping har vi en reception och butik med glass- och dryckesförsäljning. Där kan du även boka kanot, SUP eller få tips om Sälens bästa vandringsleder.
Inte nog med det, utanför campingbutiken har vi en minigolfbana och en lekplats med klätterställning och gunga.

Aktiviteter på Kläppens Camping:
Minigolf
Kanot
SUP
Cykelleder
Vandring
Fiske
Här hittar du mer information om aktiviteter på Kläppens Camping

På Tranantorget vid lägenhetshotellet Kurbits kan du aktivera dig med olika sporter såsom fotboll, volleyboll, frisbee och boule. För dig som vill njuta av den magiska utsikten från vår bergstopp finns en enklare promenadslinga till Kläppens Toppstuga. Restaurangen på toppen är stängd, men det finns en stor altan där medhavd fika kan avnjutas!
I hotellet finner du vår andra reception samt en frilufts- och souvenirbutik med produkter från kända sportmärken samt lokala hantverkare.

Aktiviteter på Tranantorget vid lägenhetshotell Kurbits:
Discgolf
Fotbollsplan
Boule
Beachvolleyboll
Hinderbana
Lekplats
Grillområde

Nyhet för sommaren 2021 är att Kläppen anordnar Camps. För mer information om våra olika camps, vänligen besök vår hemsida

Jag hoppas verkligen att vi ses i sommar!
Somriga fjällhälsningar//
Kläppen Ski Resort

Kommentarer

  • Är du intresserad av att boka boende eller ställplats?
    Via vår onlinebokning får du en bra överblick över vårt utbud.

    Har du fler frågor kan du nå Kläppens bokning på +46(0)280-96200
    Kläppen Ski Resort