Vad händer när filmer avpubliceras?

Hej. Vår kommun publicerar filmer på internet och visar dem på vår hemsida. I och med GDPR kommer vi gallra hårdare och mer regelbundet än innan och flera av URL-adresserna som vi e-pliktat kommer därför med tiden tas bort. Hur påverkar det e-plikten? Försvinner det kravet i samma stund som ett klipp avpubliceras?

Kommentarer

  • Hej!

    Allt e-pliktigt material som ni har publicerat ska skickas in till oss oavsett om ni sedan avpublicerar det.

    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.