Blir e-pliktsmaterial sökbart i Svensk mediedatabas?

Hej,

Jag undrar om musik och andra audiovisuella medier som laddas upp via e-plikt.kb.se kommer att bli sökbara i SMDB?

Kommentarer

  • Hej!
    I nuläget så tillgängliggörs inte e-pliktsmaterial alls utan vi samlar bara in. Dock så katalogiseras stora delar av materialet i Libris.

    MVH/
    May
  • Jag menar att det är katalogiserat i SMDB och Libris så att om man söker på artistnamnet på det innehåll jag skickat in via e-plikt.kb.se så ska de dyka upp i sökresultaten på Libris och SMDB?
  • Hej!

    Materialet är sökbart i dagsläget i Libris, inte i SMDB. Det kan dock ta någon dag från leverans till våra system innan det levererade blir synligt i http://libris.kb.se/

    MVH/
    May

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.