Hur matchar metadata för e-pliktsmaterial med Libris katalogisering?

Hej!

Jag undrar om det finns en lista över hur den insamlade metadatan för e-pliktsmaterial matchas med fält i Libris Katalogisering vid skapande av bibliografiska poster? Dvs vilka fält matchas R101-R120 med? Och vilka av R101-R120 används i Libris Katalogisering ifall det inte är alla?

Hälsningar

Kommentarer

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.