Kan inaktuellt material tas bort?

När en redan uppladdad publikation blir inaktuell och vi tar bort den från vår webbplats, och vi vill att den inte skall finnas kvar, hur gör vi för att ta bort den hos er?

Kommentarer

  • Vi tar inte bort något material från våra samlingar som har skickats till e-plikten även om det är avpublicerat hos er.

    Kungliga biblioteket
  • Det har skickats in information om böcker vi tänkt skulle ges ut, men som aldrig blev utgivna av olika anledningar. Vi vill få bort själva namnen, beskrivningarna och omslagen på dessa böcker från det sökbara Libris, då verken inte längre kommer publiceras. Bokinfo har döpt om dessa till "Okänd titel". Men dessa uppdateringar speglas inte till Libris enligt dem själva.
    Robert
  • Hej Robert,

    Maila ditt ärende och vilka verk det gäller till libris@kb.se så hjälper de dig vidare.

    Camilla Johansson

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.