Kan jag tidigarelägga mitt utflyttningsdatum?

Hej, jag undrar bara om möjlighet finns för att någon ny hyresgäst skulle vilja ta över min lägenhet tidigare? Jag tänkte hyra ett hus och de vill gärna jag ska flytta in så fort som möjligt.
Mia

Kommentarer

  • Hej Mia,
    Det går inte att förkorta uppsägningen utan det är 3 månaders uppsägningstid som gäller.

    Vänliga hälsningar,
    Zandra
  • Hej förstår ju av svaret ovan att ni inte förmedlar hyresgäst tidigare än 3 månaderna uppsägningstid - hur funkar det så om jag själv fixar en ny hyresgäst? dvs jag gör jobbet själv och ni får lägenheten uthyrd?
    För jag tänker att eftersom ni inte är intresserade av att låta någon få tillgång tidigare så har ni ingen ny hyresgäst i kö?
    Ställer frågan angående studentlägenhet på pantareholmen
    Elisabeth
  • Hej!
    Som det kommunala fastighetsbolaget förmedlas alla kontrakt av Karlskronahem via vår hemsida. Du som hyresgäst kan inte hitta en ny hyresgäst. Detta gäller både vanliga lägenheter och studentlägenheter.

    Studentlägenheterna har även de 3 månaders uppsägningstid men uthyrningsprocessen fungerar lite annorlunda än mot vanliga lägenheter. Lämpligast kontaktar du studentgruppen på student@karlskronahem.se för fullständigt svar.

    Anna-Karin
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.