Vad händer om min städbesiktning inte blir godkänd?

Hej,
Jag har flyttstädat min lägenhet nu och har en inbokad tid för städbesiktning/slutbesiktning. Vad händer om städningen inte blir godkänd? Måste jag städa igen då?

Kommentarer

  • Hej!
    Om städningen inte blir godkänd bokas en ny tid för besiktning in, så du har chans att städa det som behövde kompletteras. Det tillkommer en kostnad på 510 kronor för denna extrabesiktning.

    Det är bra att inte boka slutbesiktning samma dag som du ska lämna in dina nycklar, så du faktiskt har en möjlighet att rätta till eventuella nedslag på besiktningen. Om du vill har du såklart även möjlighet att anlita valfri städfirma för din flyttstädning!

    Hälsningar,
    Karima
    Karima Kommunikatör/Seniorutvecklare
  • Behöver man göra rent bakom spis och kyl vid flyttstäd? Har ni någon lista man kan följa?
  • Hej!
    Ja, bakom spisen behöver du göra rent.
    Här har vi en lista du kan följa! Klicka på länken så kommer du till en pdf.

    Lycka till med städningen!
    Karima Kommunikatör/Seniorutvecklare
  • Hej!
    Jag vill boka tid för att någon från karlskogahem städar inför städbesikning. Jag hade information att man kunde betala för städtjänst hos er men jag kunde inte hitta det på hemsida eller min hemsida. Hur kan man göra då?