Hur lång uppsägningstid har jag?

Hej! Jag ska säga upp min lägenhet, hur lång uppsägningstid har jag?

Kommentarer

  • Hej!
    Uppsägningstiden är i regel tre kalendermånader. Till exempel så måste du säga upp ditt kontrakt senast 31 mars för att få räkna april, maj & juni som uppsägningstid. För att säga upp din lägenhet måste du lämna in en skriftlig uppsägan. På baksidan av ditt kontrakt (eller nedre delen) finns en del för uppsägning som du skriver på. Sedan lämnar du in den i Bobutiken.

    Det finns ett undantag och det är om du byter lägenhet inom Karlskogahem. Då är uppsägningstiden två kalendermånader. Ska du flytta till en lägenhet där den nuvarande hyresgästen har tre månaders uppsägningstid? Då gäller tre månader, även om du flyttar inom Karlskogahem.

    Hälsningar,
    Karima

    Karima Kommunikatör/Seniorutvecklare
  • När betalar man sista räkningen? Är det sista maj eller juni? Efter det exemplar som står ovan.
  • Hej!
    Hyran betalas alltid i förskott, så utifrån exemplet i inlägget skulle den betalas i slutet av maj. Det är då hyran för juni som betalas.

    Hoppas att du fått svar på din fråga!

    Trevlig helg!
    Karima Kommunikatör/Seniorutvecklare