När får jag lägenhet?

Hej!
Hur länge måste man stå i kö för att få en lägenhet egentligen?

Kommentarer

  • Hej !

    Det går inte att säga någon längd eller tidslängd, allt hänger på hur mycket poäng de som söker lägenhet har.

    Exempelvis:
    Anna har 52 poäng och Erik har 2660 poäng. Båda söker samma lägenhet och de är de enda som söker just den lägenheten. Erik får erbjudande om lägenheten då han har flest antal poäng. Han tackar nej till lägenheten och erbjudandet går vidare till Anna. Hon tackar ja och skriver kontrakt. I detta fall spelar det ingen roll att Kia har 5230 poäng och att många fler är inskrivna i vår bostadskö. Då Kia och de övriga i vår kö inte sökt den specifika lägenheten kan alltså ett erbjudande om kontrakt gå till en person med få köpoäng.

    Utöver de lägenheter som läggs ut på "Torget" har vi även en kategori som heter "Direkt". Här är det de tio som snabbast lägger en intresseanmälan som blir erbjudna visning.

    Hälsningar,
    Karima
    Karima Kommunikatör/Seniorutvecklare
  • Jag vill hyra lägenhet jag kan inte anmäla
  • Hej!
    Står du i vår bostadskö? Om inte så måste du börja med att ställa dig i kön. Detta gör du genom att registrera dig via vår hemsida som du hittar via denna länk.