Vad menas med ledig respektive tillgänglig lägenhet?

Undrar bara skillnaden på ledig respektive tillgänglig. Då jag inte förstår riktigt.

Kommentarer

  • Hej!
    Ledig är från det datumet lägenheten är tom.
    Tillgänglig är information om att nuvarande hyresgäst kan tänka att flytta ut tidigare.

    Exempel kan det stå att en lägenhet är ledig från och med 1 april. Det innebär att den nuvarande hyresgästs avtal att gå ut den 31 mars. Om det står att den är tillgänglig i från 1 mars innebär det att hyresgästen kan tänka sig att flytta ut redan 28 februari och det finns möjlighet att ta över avtalet tidigare.

    Hoppas det blev tydligare annars är du välkomman att höra av dig igen.
    Lillemor Administratör