Hyra trots betalningsanmärkningar?

Hej får man hyra en lägenhet av er trotts betalningsanmärkningar? Även fast ingen avser obetald hyra? Har hyrt av er förut men flyttade från Karlskoga men vill nu flytta hem igen

Kommentarer

  • Hej,

    För att uppfylla villkoren i vår uthyrningspolicy ska du inte ha skulder hos kronofogden. Du ska inte heller ha några betalningsanmärkningar som uppkommit i närtid.
    Du är välkommen att söka bostad, den dagen du är aktuell för en lägenhet görs en kreditupplysning och bedömning enligt uthyrningspolicyn.

    Lycka till

    Hälsningar
    Karlskogahem AB
  • Om man har endast en pågående skuldsanering och vill hyra hos er kan man det med hjälp av borgenär eller deposition då ändå få möjlighet att hyra?

  • Hej!
    Vid skuldsanering gör vi en individuell bedömning. Du kan kontakta oss via mejl eller telefon om du vill att vi tittar närmare på det.

    Du hittar våra kontaktuppgifter här.