Kan jag hyra garage trots att jag inte bor hos er?

Hej,

Jag bor i villa men skulle behöva hyra ett garage. Kan jag göra det även om jag inte är hyresgäst hos er?

Kommentarer

  • Hej!

    Ja, du har möjlighet att hyra en plats i Skrantafallets centralgarage. Det går till på samma sätt som att söka lägenhet, du loggar in på Mina Sidor och gör intresseanmälan på den plats du vill hyra (förutsatt att det finns någon ledig, såklart!).

    Bra att känna till är att vi enligt Skatteverkets regler lägger på 25 procent moms på månadshyran för parkering och garageplats som inte ligger i det område där du bor. Detta gäller alltså även dig som inte hyr bostad av Karlskogahem utan endast parkering eller garageplats.

    Hälsningar,
    Karima
    Karima Kommunikatör/Seniorutvecklare
  • Vad är månadskostnaden för en garageplats?
    Anonym
  • Hej!
    Var någonstans är du intresserad av garage och är du boende hyresgäst hos oss idag?
    Lillemor Administratör