Frågor och svar om Bergsmanshuset

När är renoveringen klar?
Den beräknas vara färdig hösten 2020.

Kommer man kunna ha tvättmaskin i lägenheterna?
I de flesta lägenheterna kommer det inte kunna installeras tvättmaskin. Däremot har vi byggt en ny tvättstuga på gården.

Hur är det med diskmaskin, kommer man kunna ha det?
Ja, diskmaskin är färdiginstallerat i varje lägenhet vid inflytt.

Kommer det finnas parkering att hyra?
Det finns ett centralgarage under fastigheten, här kommer det med största sannolikhet finnas platser att hyra.

Finns det hiss?
I uppgång 34 och 36, det vill säga de som blir färdiga i höst, finns det hiss.

Ungefär hur mycket kommer hyran att bli?
För tre rum och kök blir hyran cirka 9400:-/månad.

Karima Kommunikatör/Seniorutvecklare

Kommentarer

  • Hej!
    Jag undrar om jag kan hyra
    Garageplats i Bergsmanshuset
    även om jag inte bor i denna
    fastighet?
  • Hej!
    I det centralgaraget hyr vi endast ut till boende hyresgäster i det området.

    Vi har ett centralgarage på skrantafallet samt ett på saxlyckevägen där vi hyr ut till icke-boende hos oss.

    Hör av dig igen om det skulle vara av intresse.

    Ha en trevlig dag!