Hur gör jag för att flytta till Karlskoga från Norge?

Hei. Vi er et par som vurderer og flytte til karlskoga fra Norge. En av oss er svensk statsborger. Hvordan er det med leie av leilighet om man flytter til karlskoga? Er man garantert en leilighet ? Hvilke krav stilles for å få leie? Må man ha jobb før man får leie?

Kommentarer

  • Hej!
    För att söka lägenhet hos oss behöver man ha ett svensk personnummer och vara registrerad i vår bostadskö, det går bra att registrera sig på hemsidan www.karlskogahem.se.

    Om man flyttar till kommunen för på grund av att man fått ett arbete (tillsvidareanställning eller längre vikariat) kan man ansöka om näringslivsförtur.

    Vi har som krav att man måste ha en inkomst för att få hyra en lägenhet, men det måste inte vara ifrån arbete. Vi godkänner även andra inkomster t.ex. från studier (CSN), A-kassa, etableringsersättning m.fl.

    Ha en fin dag!