Finns det regler för hur många som får bo i en etta?

Jag är nyfiken på om det finns regler över hur många personer som får bo i ett rum och kök. Om man får bo två personer i framtiden eller om man behöver flytta till en större lägenhet då.

Kommentarer

  • Hej Samuel !
    Normen för antalet boende per lägenhet är två personer per rum (ej kök).
    Ha en fin dag!
    Lillemor Administratör
  • Jag vill flytta min granna en lägenhet som bor era huset,eftersom de köpte annat nytt hus .Kan jag få?
  • Hej,

    Du kan inte ta över din grannes lägenhet men du är välkommen att söka lägenheten när den kommer ut på vår hemsida. Lediga lägenheter att söka hittar du här.

    Ha en trevlig dag.
  • Jag behöver ett vardagsrum, ett allrum, ett sovrum, ett gästrum för korta besök (1-2 dgr), en matsal, ett bibliotek, ett gästrum för längre besök (1-2v), en lounge, två badrum. Frågan är enkel. Den övre gränsen ligger på 2 per rum, men 0.125 personer per rum, är det ok?
    Kan vara bra att veta före jag börjar söka.
  • Hej Joakim!
    Eftersom det inte finns någon "nedre" gräns för antalet personer som får bo i en lägenhet så skulle det givetvis gå bra.

    Ha en bra dag!
    Karima Kommunikatör/Seniorutvecklare
  • hi  i went trensfer aparment from me to my wife  that is posible or not?
  • Hello Osman!

    It´s possible if you are married and your wife can show us her employment contract.
    Please contact us on telephone 0586-65710, we can give you more information.