Digitalisering av comhem tv kanaler

Kommer ni att installera/ har ni installerat tjänstefördelare till antenn uttaget? I Örebro har ÖBO gjort det i sina lägenheter nu när Comhem digitaliserar sina kanaler.
Varför tappar vi kanaler så som kanal 10, kanal 12, TLC och Fox? De är ju bland de bästa kanalerna som det är något att se på.

Kommentarer

  • Hej!
    Karlskogahem har valt att ha kvar "vanlig" TV, dvs inte övergå till IP-TV som sänds via bredbandsnätet.

    Då vi inte går över till IP-TV kan vi, genom Com Hem, fortfarande erbjuda ett grundutbud som är större än de kanaler som måste erbjudas. För de flesta blir det även så att ingen extra box behöver kopplas in, vilket är ett steg mindre för de som inte är så teknikvana. Detta innebär inte att man som hyresgäst inte kan skaffa IP-TV i sin lägenhet, utan det är helt görbart!

    Övergången från analog till digital kan kännas besvärlig, men det är viktigt att komma ihåg att det bara är vid övergången. Efter att den är gjord kommer kvalitén på ljud och bild vara bättre!

    Vad det gäller kanalutbudet har det med Com Hems sändningsrättigheter att göra. Detta är inget vi på Karlskogahem kan påverka, samma gäller för alla Com Hems kunder runt om i landet.

    Hoppas att du fick svar på din fråga!

    Hälsningar,
    Karima
    Karima Kommunikatör/Seniorutvecklare