Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Hur returnerar jag en vara hos er?

Hej!
Jag har köpt en vara i webbshopen som jag vill returnera, kan göra detta i ett varuhus?
Hälsningar Per

Kommentarer

  • Hejsan Per!

    Tack för din fråga.
    Vi på K-rauta erbjuder dig hela 60 dagars returrätt från den dagen du tagit emot produkter i vårt ordinarie sortiment.
    Ångerrätten gäller dock inte så kallade beställningsvaror, dvs produkter som särskilt anpassats efter dina speciella önskemål (exempelvis måttbeställda fönster, måttbeställda skjutdörrar och håltagna bänkskivor).

    Du är välkommen till våra varuhus med din retur. Glöm inte att ta med orderbekräftelsen som är ditt KVITTO.
    Har du frågor om returhantering är du välkommen att kontakta vår kundservice

    Jag önskar dig en fin dag.
    Med vänlig hälsning

  • Hej!

    Var just förbi varuhuset i Linköping med en trapp som jag beställt online.
    Tog ledigt från jobbet för att hinna och släpade dit trappen på 50kg. Väl inne i varuhuset så är det ingen som vet hur jag kan retunera denna vara. De tar inte emot den.
    Jag få åka tillbaka hem med trappen och vet inte hur jag skall gå tillväga för att returnera den.

    Här står det att jag skall åka till varuhuset och ingen annan information om hur jag skall returnera finns.

    Bra service.

    /Calle
    Calle Jonson
  • Hej Calle
    Tack för ditt mail. Det ska gå bra att returnera trappan i varuhuset om det inte är en specialbyggda trappa för just dina behov.
    Du ska då visa upp kvittot du fick via mail när din trappa leverades till dig.
    Jag har bett varuhuset att kontakta dig på din mail.
    Om du inte fått svar senast onsdag efter julhelgen ber jag dig maila kundservice@k-rauta.se med ditt order nummer och ärende.
    Du kan också returnera samma väg som du fick din leverans via Postnord om de var de som levererade den till dig. 
    Ha en god jul nu!
    Har du fler frågor så hör av dig igen
    Med vänlig hälsning Camilla
    Camilla
  • Hej
    Jag har köpt en krysslaser Bosch
    Den beter sig lite konstigt.
    Den stänger av sig och alla funktioner fungerar inte alla gånger.

    Köpt i Karlstad 180727
    Tommy Ahl
  • Hej Tommy,

    Tack för att du hör av dig till oss. Tråkigt att höra att den strular, jag beklagar det. Har du möjlighet att komma in med den till varuhuset och ta med dig kvittot?

    Ha en fortsatt trevlig dag!
    Henning K-rauta Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.