Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Hur reklamerar jag på bästa sätt?

Hej!
Jag vill reklamera en vara som är trasig. Hur gör jag det på bästa sätt?
Mvh Kalle

Kommentarer

  • Hej Kalle!

    Tack för att du kontaktar oss.
    Jag är ledsen att du har en vara som inte lever upp till dina förväntningar.
    Om en produkt skulle visa sig vara felaktig förbinder sig K-rauta att i första hand byta ut, reparera eller tillhandahålla reservdelar till din produkt och i andra hand kreditera dig som kund med motsvarande belopp.
    Som kund har du 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen om en vara och dess egenskaper avviker från det som lovats enligt K-rautas köpvillkor.

    Vi rekommenderar att du besöker ett av våra varuhus med produkten och ditt kvitto för att få bästa hjälp på bästa sätt med din reklamation. Är produkten svår att ta med till varuhuset ber vi dig att ta med bilder på det som är fel eller trasigt.
    Du kan också kontakta kundservice som du når helgfria vardagar mellan klockan 07:00-19:00 på telefon 0770-11 88 00 eller på kundservice@k-rauta.se. De kan hjälpa dig att komma vidare med ditt reklamationsärende.

    Har du köpt din produkt på www.k-rauta.se får du skicka in följande till vår KUNDSERVICE

    1. Bilder på produkten
    2. Beskriva vad som är fel på produkten
    3. Ordernummer
    4. Kontaktuppgifter, glöm inte ditt telefonnummer.

    Kundservice kontaktar dig vidare i ärendet så fort de har fått svar från vår reklamationsavdelning.
    Du kan läsa mer om retur och reklamation HÄR
    Ha en bra dag och återkom om du har fler frågor.
    Med vänlig hälsning

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.