Vi har en tunna nu , men jag undrar om vi kan ha en till?

Hej. Vi har en tunna nu , men jag undrar om vi kan ha en till? Tänker till tex plast/ kartong?
Är de möjligt och kostar de då extra , hur mkt ?

Kommentarer

  • Hej!

    Ja du kan byta till abonnemanget fastighetsnära insamling, FNI, i det ingår 2 sopkärl.

    I varje sopkärl sorterar du fyra sorters avfall. Varje kärl rymmer 370 liter.

    • Kärl 1: matavfall, restavfall, färgat glas och tidningar/returpapper. Kärlet töms varannan vecka.

    • Kärl 2: plastförpackningar, pappersförpackningar, ofärgat glas och metallförpackningar. i, Kärlet töms var fjärde vecka.

    Priset för FNI (år 2023) 3215 kr/år varav 1285 kr är fast avgift och 1930 kr är rörlig avgift.

    Bild nedan är på FNI-kärlen.

    Om du vill byta abonnemang så byter vi ut ditt nuvarande kärl inom ca 2 veckor från det att du gjort din beställning, pris för skifte av kärl är 200 kr.

    Välkommen att kontakta vår kundtjänst om du vill byta till FNI
    E-post info@juneavfall.se
    Telefon 036-171900

    Med vänliga hälsningar

    Ann-Sofie

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.