Varför måste vissa företag ha sortergårdskort?

Vore enklare med samma system till alla.

Kommentarer

  • Hej,
    Tack för din fråga!

    Alla företag/verksamheter som lämnar verksamhetsavfall till sortergården måste betala för sitt avfall eftersom hanteringen av avfall kostar pengar.
    Systemet identifierar endast företagsregistrerade lätta lastbilar vilket inte gör det möjligt för oss att urskilja enskilda firmor.
    På grund av dataskyddsförordningen (GDPR) fakturerar vi inte besök från enskilda firmor eller personbilar.

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.