Vad är en lätt lastbil?

Jag är osäker på om min bil räknas dit.

Kommentarer

  • Hej!

    En lätt lastbil är ett fordon som är registrerad som lätt lastbil hos Transportstyrelsen. Den har en totalvikt på högst 3,5 ton. Du med B-körkort får köra lätt lastbil. Lätta lastbilar är oftast utrustade för godstransport till exempel flak eller skåp. Oftast finns bara framsäten men det förekommer lätta lastbilar med fler passagerarsäten till exempel minibussar.

    Du kan själv se om ditt fordon är registrerat som lätt lastbil. Gå in på Transportstyrelsens webbplats och sök upp ditt registreringsnummer.
    Hälsningar
    Lena

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.