Kan jag hämta tratt för sortering av flytande fett/oljor till min brf?

hej. finns trattar att hämta på sortergård? Vill dela it till alla 54 hushåll i vår brf. Är det ok?
Roland

Kommentarer

  • Hej!
    Vår miljötratt, för flytande matfett, kan hämtas kostnadsfritt på någon av våra sortergårdar. Varje hushåll hämtar själv ut sin tratt. Det innebär att du inte kan hämta trattar till alla hushåll i din bostadsrättsförening.

    Då vårt mål är att alltid arbeta avfallsförebyggande vill vi säkra att de som hämtar en miljötratt också har för avsikt att använda den.

    Med vänliga hälsningar
    Ida
  • Gäller fortfarande att flytande fett/olja som hushållen samlar i petflaskor ska slängas tillsammans med restavfallet? Eller är särskilda uppsamlingskärl för sorteringsrum på g?  Gäller bostadsrättsförening.
    Eva
  • Hej!
    Reglerna för fettavfall ändrades vid årsskiftet och vi tittar på en lösning på sortergårdarna, men tills vidare kan du lägga det i restavfallet i ditt sopkärl.

    Med vänliga hälsningar
    Ida

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.