Kan jag lämna slipers på sortergården?

Får jag som privatperson lämna slipers på sortergården?

Kommentarer

  • Hej!

    Ja, du som är privatperson är välkommen att lämna dina slipers på sortergården. Du lägger det i containern för tryckimpregnerat trä.

    Slipers är farligt avfall därför är det viktigt att du lämnar dem till oss eller någon annan som kan ta emot dem på ett korrekt sätt.

    Har du fler slipers än vad som ryms på en släpkärra?
    Kom ihåg att endast fordon som väger max 3,5 ton får besöka sortergården. Det är också förbjudet att köra in med traktor på gårdarna, oavsett vikt.

    Med vänliga hälsningar
    Lena

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.