Vad händer med matavfallet?

Bränns komposterat avfall tillsammans med övrigt avfall nu när vi inte tillverkar biogas?

Kommentarer

  • Hej!

    Nej, komposterbart avfall bränns inte.

    Vi lämnar matavfall till biogasanläggningen. Här kan du läsa mer om
    Hzi Jönköping biogas

    Har du abonnemang "Hemkompost" så komposterar du själv. I abonnemanget ingår ett kärl för restavfall. När det gäller förpackningar så behöver du åka med dem till en återvinningsstation.

    Trevlig helg!

    Ann-Sofie

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.