Finns det behållare för värmeljus på alla sortergårdar?

Vill inte åka i onödan.

Kommentarer

  • Hej, tack för din fråga!

    Det finns behållare för värmeljus med aluminiumkopp på alla våra sortergårdar i Jönköpings kommun, Habo kommun och Mullsjö kommun. Dessa återanvänds sedan av dagligverksamhet.

    Har du däremot värmeljus med plastbehållare separerar du vekeshållaren från behållaren och sorterar den som metall. Plastbehållaren kan du lägga hemma i ditt restavfall.

    Läs gärna mer vad som händer med värmeljusbehållarna som lämnas till sortergårdarna.
    Låt oss ta hand om dina värmeljus

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.