Ska vi ha fastighetsnära insamling av tidningar i BRF?

Hej! ingår Tidningar i Fastighetsnära insamling ? Står bara "papper" på eran sida.
Mvh Fredrik
Fredrik

Kommentarer

  • Hej!
    Nej. Tidningar/returpapper ingår inte i fastighetsnära insamling av förpackningsavfall. Det innebär att det inte är något krav på att samla in tidningar/returpapper fastighetsnära. Däremot är det många flerbostadshus som har fastighetsnära insamling av tidningar/returpapper idag. Vi kommer inte ta bort den möjligheten.

    Enligt lag ska alla sortera sitt avfall. Har dina hyresgäster inte möjlighet att lämna tidningar/returpapper fastighetsnära kan du hänvisa dem till en återvinningsstation.

    Anlita en av våra auktoriserade (godkända) entreprenörer för fastighetsnära insamling av tidningar/returpapper. Du hittar dem på vår webbplats:
    Godkända avfallsentreprenörer

    Med vänliga hälsningar
    Ida

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.