Soptunna med brunt lock – vad används den till?

Min granne har en soptunna med brunt lock, vad lägger man i det och varför har inte vi ett sånt?

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga.

    Sopkärl med brunt lock är kärl avsedda för trädgårdsavfall. Hämtning av trädgårdsavfall är en tjänst som vi erbjuder dig som bor i småhus (villa, radhus eller kedjehus) i Jönköpings kommun. Med trädgårdsavfall menar vi gräsklipp, ris och ogräs till löv och fallfrukt. Vi hämtar trädgårdsavfall vid 15 tillfällen under veckorna 16–45, 2022.

    Kontakta vår kundtjänst om du är intresserad av att komplettera ditt abonnemang med ett kärl för trädgårdsavfall.
  • Vad kostar en sådan soptunna för trädgårdsavfall med hämtning de veckor ni skriver om?
  • Hej!
    Vi har två olika storlekar:
    • Kärl som rymmer 190 liter, kostar 730 kronor per säsong
    • Kärl som rymmer 370 liter, kostar 860 kronor per säsong
    Som du såg i det tidigare svaret kan vi endast erbjuda tjänsten inom Jönköpings kommun.

    Hör av dig till kundtjänst om du vill teckna ett abonnemang.
    E-post info@juneavfall.se
    Telefon 036-171900

    Ha en fin sommar!
    Lena

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.