Tar ni emot böcker?

Kan man lämna böcker på sortergården att malas ner till andvändbart avfall?
Lennart

Kommentarer

  • Hej!
    Ja, vi tar emot böcker på sortergårdarna i Jönköping, Huskvarna och Mullsjö. Dessa skickas sedan till materialåtervinning.

    Med vänliga hälsningar
    Ida
  • Gäller Idas svar för alla typer av böcker dvs pocket och inbundna böcker?

    Kristina P
    Kristina
  • Hej!

    De container vi har på sortergårdarna Jönköping (Råslätt), Huskvarna och Mullsjö är för böcker med hård pärm.

    Pocketböcker som det är mjuk pärm på sorterar du med tidningar och returpapper, antingen via en återvinningsstation eller i ditt avfallskärl om du har FNI.

    Ha en bra dag!
    Ann-Sofie

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.