Behöver en "vanlig " företagsbil betala?

Mitt företag har ingen företagsregistrerad lätt lastbil. Vi använder min privatbil när vi lämnar skräp på tippen. Då kostar det väl inget?

Kommentarer

  • Hej!

    Jättebra att du hörde av dig om detta!

    Jo, alla som lämnar verksamhetsavfall ska betala, oavsett vilket fordon de kör. Hushållen betalar för sitt avfall via avfallstaxan. Företagen kan välja mellan olika betalsätt. Du kan antingen skaffa ett sortergårdskort för företagsbilen eller registrera ditt fordon för att få besöksavgift. Besöker du oss en enstaka gång ska du kontakta personalen på sortergården för att få en faktura.

    Du kan också anlita en privat entreprenör.

    Läs mer om vad som gäller
    Verksamhetsavfall på sortergården

    Med vänliga hälsningar

    Lena

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.