Var slänger jag en båt?

Hej, har en mindre båt (ca 2m) av glasfiber.
Om jag kapar ner den i mindre bitar kan jag slänga den på en sortergård?
Har även en i plast som eventuellt ska gå samma öde till mötes.

Kommentarer

  • Hej!

    Glasfiber sorteras som restavfall då det inte går att återvinna. Samma sak gäller för båtar i plast.

    Såga den i bitar, max 1,5 meter och lämna den på sortergården vid restavfall.

    Hoppas att du fick svar på dina frågor!

    Ann-Sofie

Frågan blir synlig för andra besökare men aldrig ditt efternamn eller e-postadress.