Veterinär från Norge

Hej Vi bor precis vid gränsen och har en norsk veterinär. I dag stoppade svenska tullen honom och vägrade låta honom passera gränsen från Norge till Sverige. De sade att han måste förtulla sina mediciner. Är detta riktigt? Han är ju veterinär och har legitimation. Med vänlig hälsning, Gine M Trabdem

Kommentarer

  • Hej Gine!

    Det är ingen fråga som Jordbruksverket hanterar, det är Tullverket du måste kontakta när det gäller införtullning.
    Roger Kundtjänst