Varför kan jag inte lägga till min häst trots att jag har registrerat arten på min anläggning?

Om du efter att ha registrerat häst på din anläggning inte kan lägga till hästar under alternativet Häst - Lägg till/ta bort när du återigen loggar in i e-tjänsten Anläggningsregistret - platser med djur kan det bero på något av följande:
  • Har du skrivit att anläggningen ska gälla från ett datum framåt i tiden kommer du inte kunna lägga till hästindividerna med en gång. Det är först när det datumet infaller som det går att lägga till hästindivider på anläggningen.
  • Något i din registrering av anläggning behöver hanteras manuellt av Jordbruksverket. En anledning kan vara att du t.ex. lämnade ett meddelande i samband med din anmälan. Har du angett din mejladress i registreringen kommer du få ett mejl när handläggningen är klar. 
  • Det kan också vara UELN-numret som är problemet. Här kan du läsa vidare om vad du kan göra då.
Kundtjänst (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.