Rabiesvaccination hund

Hej
Jag undrar vad Tjeckien har för regler för rabiesvaccination på hundar. Vi ska resa dit i sommar och har ett treårigt vaccin som är giltigt till 7/10-24.
Är det giltigt där eller kräver de årlig vaccination i Tjeckien?
Mvh Angelica
Angelica Toivanen

Kommentarer

  • Hej Angelica!

    De gemensamma reglerna när du ska resa med din hund inom EU är att den ska vara id-märkt med chip, ha giltig rabiesvaccination, EU-pass och anmälas i tullen. Det kan vara så att det land du reser till har något ytterligare som du behöver tänka på, t ex att de kräver vaccination mot rabies årligen. Du behöver då ta kontakt med motsvarande myndighet i det landet för att få rätt information. Här hittar du kontaktuppgifter till veterinärmyndigheter. Du kan även kontakta landets ambassad i Sverige.
    Frida Kundtjänst