Mellangröda

Måste skiften med tänkt odling av mellangröda vara angivna i ansökan nu 11april?
Och i så fall, kan man ändra till andra skiften eller välja att ta bort mellangröda från skiften
senare under året?
Vilka datum gäller i så fall för det?
Erik

Kommentarer

  • Hej Erik!

    Tack för att du kontaktar oss.
    Den 11 april är sista dag att ansöka om stöd utan avdrag. Fram till den 6 maj kan du skicka in en SAM-ansökan eller komplettera med nya stöd i din ansökan. Mellan den 11 april och 6 maj får du 1% avdrag på ansökan eller stödet du kompletterar med för varje arbetsdag du är sen.

    Har du mellangröda med i din ansökan har du fram till den 17e juni möjlighet att ändra vilka skiften du vill ha stödet på.

    Så har du med mellangröda i ansökan den 11 april kan du ändra vilka skiften du vill ha mellangrödan på fram till den 17 juni utan att du får något avdrag på stödet.

    Vill du ta bort mellangröda på ett skifte kan du göra det fram till den 31a oktober.

    Svaret kommer från Länsstyrelsen.
    Maria Kundtjänst