Katt

Hur skriver jag katten hus er?
varför ska man göra det?
Min katt är kastrerad o registers och id-märka
Vad behöver jag göra mer?

Kommentarer

  • Hej Shireen!

    Tack för att du kontaktar oss.
    Har du en katt behöver du registrera den i vårt kattregister,
    Riksdagen har beslutat att katter ska vara märkta och registrerade, det är alltså en lag. Jordbruksverket har fått ansvaret att föra registret. Det innebär att du behöver registrera den hos oss även om du har den registrerad i andra register sedan tidigare.

    Du registrerar den via vår e-tjänst.

  • Har nu även skickat post fyllde i blanketter för det gick ju inte att registrera över er sida Men kan fortfarande inte se minna katter på er sida där man ser sina regestrerade djur
    Så hur ska man tro
    Önskar svar
  • Hej Marie!

    Vi har fått in massor av blanketter och tar dem i turordning så det tar betydligt längre tid än när man gör det själv i vår e-tjänst. Om det var mer än två veckor sedan du skickade in är du välkommen att ringa till oss så vi kan söka på ditt personnummer och se om katterna är registrerade. Fakturan på registreringen kommer skickas ut om ett par veckor.
    Maria Kundtjänst