Höns

Hej
Jag bor på landet och tänkteskaffa ca 5 hönor och en tupp. Vi bor avsides från grannar. Krävs tillstånd för det?

Kommentarer

  • Hej Karin!

    Tack för att du kontaktar oss. Nej, det behövs inget tillstånd, men du måste anmäla till oss att du kommer hålla höns innan du köper dem. Det gör du genom att registrera en så kallad anläggning. Där berättar du vart ni bor och hur många höns ni avser att hålla.
    Maria Kundtjänst