GAEC 7

Hej!
Om jag i SAM 2023 har vall på ett skifte, och spannmål 2024. Ska den arealen då 2024 vara underlag för hur mycket areal jag behöver byta gröda på? Eller börjar det räknas först vid spannmålsår 2?

Kommentarer

  • Hej Mårten!

    Svaret är att den marken kommer att räknas som att den har bytt gröda och vara en del av underlaget som gör att lantbrukarna klarar villkoret för växtföljd för GAEC 7.

    Svaret kommer från Stödregelenheten.