Fågelinfluensa

Om jag håller höns men inte säljer annat än levande höns, får dom vara ute (inhägnade) då? Jag har förstått det så att om jag säljer något från hönsen så måste dom vara inomhus. ( Även levande djur)

Kommentarer

  • Hej Pernilla!

    Om du säljer kött, ägg, kycklingar eller andra produkter måste hönsen hållas inomhus, säljer du höns måste de hållas inomhus. Du hittar aktuell information här, där läggs även information ut om läget förändras.
    Roger Kundtjänst