egenseminör tillsyn

var söker jag för att ändra/byta/ansöka om att anlita ny/annan veterinär  för tillsyn av egenseminering av nöt?

Kommentarer

  • Hej Rune!

    Om du har ett enskilt tillstånd för seminverksamhet med nötkreatur och vill byta veterinär gör du en ansökan i E-tjänsten och anger att det är en ändring av pågående verksamhet. Om du seminerar under en husdjursförenings tillstånd för organiserad seminverksamhet men vill söka ett enskilt tillstånd för seminverksamhet så gör du det i samma E-tjänst men anger ny verksamhet. I båda fallen kommer den nya veterinären få signera att hon/han förbinder sig att vara ansvarig veterinär som ett steg i ansökningsprocessen. Du hittar E-tjänsten här.

    Det går även fortsättningsvis att ansöka om ändring av verksamhet eller ny verksamhet på blankett D016 vilken då ska kompletteras med en undertecknad ansvarsförbindelse från veterinären på blankett D061. Vid en ändring anges diarienumret på det nuvarande tillståndet på blanketten.