Cipnig

Om jag har en katt som är över 10år och är innekatt ska jag cipa den då?

Kommentarer

  • Hej Kent!

    En katt som bara ska vistas inom Sverige behöver fram till januari 2023 inte vara märkt eller registrerad. Därefter börjar en ny lag att gälla.

    Skyldigheten att märka och registrera sin katt gäller inte katter som är födda före den 1 januari 2008.

    Här hittar du information om vad som gäller i och med den nya lagen om märkning och registrering av katt:
    Märka och registrera katt
    Sara Kundtjänst