Blanketten om djurägareförsäkran!

Hur fyller man i blanketten om ägaren själv reser i bil med sin hund, köpt utanför EU?
Uppfattat att man ska fylla i kolumn 1,2 och 4.
Stämmer det? Datumet är det den dag man startar sin resa? Eller kan man fylla i tidigare?
Kommentar :Mycket liten plats för namnteckningen på den utskrivna versionen. Ska blanketten lämnas till första EU land? (checkpoint )Eller till tullen i Sverige? Vilket är resans slutdestination.

Kommentarer

  • Hej Åse!

    Du fyller i kolumn 1-4.

    Du fyller i det datum då du signerar blanketten och du ska lämna den till veterinären som fyller i veterinärintygets nummer. Den ska sedan häftas ihop med veterinärintyg och övriga dokument av veterinären.

    Dokumenten ska stämplas vid din Entry point och visas upp i tullen när du kommer till Sverige.