Avlivning

Om en hund är avlivad måste man säga till er om detta då?

Lilja Magnusdottir

Kommentarer

  • Hej Lilja,

    Ja, om hunden har gått bort så behöver hunden avregistreras ur vårt hundregister.

    Du kan avregistrera din hund genom att logga in i Hundregistrets e-tjänst, gå till mina hundar, välja hunden det gäller och sedan trycker du på ändraknappen på den hund det gäller och ange ett datum under avlidendatum om hunden avlivats eller gått bort.

    Om du inte kan logga in med BankID behöver vi skicka en blankett till dig för avregistrering. Återkom med din adress så löser vi det.
    Andreas Kundtjänst