Vallinsådd renbestånd grödkod miljöyta?

Hej!

Är det ok att använda grödkod 50 för vallinsådd renbeståndoch använda detta som miljöyta?

Mvh Elin
Elin Almén

Kommentarer

  • Hej Elin!

    Om du har vall som huvudgröda kan den endast följas av mellangröda som miljöyta om du först plöjer upp (bryter) vallen och därefter sår en mellangröda.
    Mellangrödan får då inte övergå i huvudgröda året efter.
    Det betyder att undantaget att mellangröda får övergå i vall inte gäller i dessa fall.
    Du kan läsa mer här på webben.

    Svaret kommer från Process- och regelenheten.
    Marie Kundtjänst