Vallinsådd i Majs för att få ha majs på samma skifte mer än 3 år

Noterade i Sam-internet att man inte kan välja vallinsådd på grödkod 80, men det går bra på grödkod 9, är detta korrekt att man inte skall ha den möjligheten, när det är grödkod 80?

Torbjörn Henningsson

Kommentarer

  • Hej,

    Ursäkta sent svar. Vi håller på att utveckla möjligheten att lägga till vallinsådd på grödkoderna där man kan välja majs som undergröda nu. Det kommer att publiceras information på hemsidan när det går att göra i SAM internet.

    Svaret kommer från Process- och regelenheten.
    Lena