Ska man redovisa skiften som är mindre än 0,1 hektar i sin SAM-ansökan?

Med tanke på det brev som skickades ut i somras om man skulle ta bort skiften/block under 0,1 ha vilket sedan ändrades till att man inte behövde ta bort som blir min fråga ska man eller ska man inte redovisa skiften och block mindre än 0,1 ha i sin SAM-ansökan?
Katarina

Kommentarer

  • Hej Katarina!

    Ja, det är önskvärt att all jordbruksmark ska redovisas.

    Förra sommaren kom det felaktigt med information om att vissa skiften skulle tas bort. Detta är nu justerat och motsvarande information om att ta bort dessa kommer inte med i år.

    Svaret kommer från stödutvecklingsenheten.
    Anna Kundtjänst